محل لوگو

فیلم کوتاه


امروزه فیلم کوتاه یک ژانر شناخته شده ای است که جشنواره های بی شماری را در سراسر دنیا به آن اختصاص داده اند و جوایز ارزنده ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است .

فیلم کوتاه

معمولاً اکثر سینماگرانی که امروزه جایگاه مناسبی را در دنیا دارند ، از فیلم کوتاه ، سینما را شروع کرده اند و این موضوع باعث افزایش خلاقیت و تجربه گرایی آنان شده است . برای ساخت فیلم کوتاه باید همه جوانب را مورد بررسی قرار داد و با نگاهی واقع گرایانه مسائل مربوط به آن را آسیب شناسی کرد.

موسسه طلوع فیلم از چند وجهه مختلف یک فیلم کوتاه را مورد ارزیابی قرار می دهد .

  • یکی از مشکلاتی که گریبانگیر فیلمسازان فیلم کوتاه شده است این موضوع می باشد که آنها معتقدند هر چقدر مدت زمان یک فیلم کوتاه کمتر باشد ، آن فیلم بهتر است . اما معلوم نیست که این تفکر حداقلی از کجا در ذهن یک فیلمساز رخنه می کند و باعث مشکلات بیشماری می شود.
  • مسئله ای که در اکثر فیلم های کوتاه به آن اهمیت داده نمی شود این است که فیلمنامه نویسی ، کارگردانی ، تدوین و حتی فیلمبرداری را یک نفر انجام می دهد . ظاهراً کسی که وارد عرصه فیلم کوتاه می شود قصد دارد کلیه تخصص های سینما را امتحان کند و یا به دلیل برخورداری از هزینه کمتر ، از استخدام سایر عوامل خودداری می نماید اما برای رسیدن به فیلمسازی حرفه ای نیازمند بدست آوردن تجربه و خلاقیت هستیم که این صعود پلکانی با همفکری و همیاری دیگر عوامل سریعتر و با کیفیت بهتری کسب می شود . موسسه طلوع فیلم با تجربه ساختن چندین فیلم کوتاه معقتد است عواملی مانند فیلمنامه نویس ، صدابردار و … بعنوان سیاهی لشگر در فیلم حضور ندارند و عوامل دیگر بغیر از کارگردان نیز در جشنواره های فیلم کوتاه می توانند جایزه کسب کنند . این موسسه به صورت فنی و غیر فنی آماده هر گونه مشاوره و خدمت در بخش های پیش تولید ، تولید و تدوین به شما فیلمسازان عزیز میباشد.

منبع: سایت طلوع فیلم

  انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 18

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما