محل لوگو

فیلم های آموزشی


فیلم ها در قرن بیستم در دهه 1980 وارد تدریس شدند. پیشرفت های سریع در ارتباطات و فناوری اطلاعات، آنها را به منبعی با امکانات نامحدود تبدیل کرده است.با توسعه فناوری رایانه، امکان ایجاد، ویرایش و به اشتراک گذاری فیلم ها باعث افزایش استفاده از فیلم ها در تدریس دانشگاه می شود که توسط کی و کلتسین بیان شده است (2012).

 

بسیاری از محققان با تأکید بر اثربخشی آن به عنوان یک ابزار آموزشی، مفید بودن فیلم را در فرایند یادگیری تشخیص داده اند. Cabero (2007) امکان فیلم های شناخته شده در تعداد زیاد موارد دیگر برای تجسم آنها و سازگاری آنها با هر سطح آموزشی را خلاصه می کند، و همچنین به محدودیت های آنها از جمله حمایت از نگرش های منفعل اشاره می کند. با تکامل فناوری دیجیتال و دسترسی سریع کانالهای ویدیویی به فضای آنلاین از طریق اینترنت، فیلم با افزایش تعداد تنظیماتی که از تصویر پویا به عنوان یک عنصر جذاب برای دانش آموزان استفاده می کند، از عناصر مهم به عنوان روش تدریس در نظر گرفته شده است. محققان، استدلال می می کنند که این روش ها، بسیار کارامدتر از روش های مبتنی بر کتاب یا مطالعه متنی است. مطالعه های هالت و فاریا (2006) نتیجه گرفت كه مطالب چندرسانه ای كه تلفیق صوتی، تصویری، انیمیشن ها، گرافیك و متن هستند، محتوای آموزشی را بهتر از اسلاید های سنتی مثل Power Point ارائه می دهد.

اگر هنوز هم متقائد نشدید که محتوای ویدیویی می تواند راه را برای شما آسان کند، باید با شخصیت های مشهور در یوتیوب آشنا شوید. افرادی که تا چند تا سال پیش هیچ ثروت و شهرتی بین مردم نداشتند ولی به واسطه فیلم های آموزشی، نمودار رشد شهرتشون یک خط کاملا صعودی بود. مردم نسل جدید به دو دلیل از ویدیو هایی که تولید می شوند خوششان می آید:

مردم عاشق تماشای ویدئوها هستند.

مردم از بینش های عملی ارزش می گیرند.

 

لازم به ذکر است که پیشنهاد می شود از فیلم ها به عنوان جلسات کلاسی کامپوننت های مکمل استفاده شود. برخی از مطالعات نشان داده اند که وقتی از آنها به عنوان مکمل استفاده می شود، نتایج مثبتی در عملکرد دانش آموزان به دست می آید ، در حالی که وقتی برای جایگزینی جلسات کلاس استفاده می شود، پیشرفت یکسانی در نتایج یادگیری وجود ندارد.

 

به گفته Caspi ، Goirsky و Privman، فیلم های آموزشی بسته به کاربرد و هدف آنها می توانند به سه دسته تقسیم شوند:

  • فیلم های نمایشی
  • فیلم های روایی
  • فیلم های جلسات سخنرانی اصلی

این مقاله متعلق به دسته اول است که با ارائه یک ابزار یادگیری برای یادگیری مستقل بیشتر است. همچنین، فیلم، ابزاری انگیزشی برای یادگیری است، که می تواند با قدرت جذب زبان سمعی و بصری و تأثیر آن بر احساسات که می تواند در تقویت سایر فعالیتهایی جذابیت کمتری دارد، توجیه شود. این انگیزه باید منجر به افزایش تعداد ساعات صرف شده در موضوعات مختلف، از طریق مشاهده محتوای چندرسانه ای و استفاده از فرصتی برای ترکیب این با منابع دیگر از جمله متن، گرافیک، مباحث و غیره شود. این پدیده توسط اصل Premack ابداع شده است. روانشناس آمریکایی، «دیوید پرماک» که به موجب آن وقتی دو محرک با هم پیوند می خورند، یکی از آنها که به احتمال زیاد رخ می دهد مثبت است که حداقل به احتمال زیاد رخ می دهد تقویت می کند.

http://khavarestan.ir/news/96959

  انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 21

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما