محل لوگو

میکروفون های بی سیم


میکروفون های بی سیم

هر میکروفونی را می توان به بی سیم تبدیل کرد . اگر خروجی یک میکرفون را به یک فرستنده متصل سازید ، می توانید سیگنال آر اف حاصل را در محل مورد نظر دریافت و ضبط کنید . ارسال و دریافت صدا با این روش فقط مختص دوربین و ضبط صدا نیست و به هر شکل و منظور دیگری هم می توان آن را به کار برد . متداول ترین نوع میکروفون مورد استفاده به عنوان بی سیم ، میکروفون فردی یا میکروفون یقه ای است و به همین دلیل اغلب این میکروفون را به اشتباه ، میکروفون بی سیم می دانند .

برای غامض تر شدن قضیه ، اضافه می کنم که اگر شما سفارش خرید یا اجاره یک میکروفون بی سیم می دهید ، احتمالا انتظار دارید یک میکروفون یقه ای با یک گیرنده و فرستنده برای شما بیاورند . نوع دیگری از میکروفون بی سیم ، میکروفون بی سیم دستی است که از لحاض ظاهر ، شباهت بسیاری به میکروفون دستی آرم دار معمولی دارد ، با این تفاوت که در دسته میکروفون ، دستگاه فرستنده آن تعبیه شده است .

 

قواعد مربوط به کاربرد میکروفون بی سیم

طبق قواعد حاکم بر کاربرد میکروفون های بی سیم ، برای کسب بهترین نتیجه باید :

1 – اطمینان پیدا کرد که فرستنده میکروفون با هیچ نوع فلز دیگری تماس نداشته باشد

2 – همه تلفن های همراه را خاموش کنید . این گونه تلفن ها حتی نباید روی حالت لرزاننده یا بدون زنگ قرار داشته باشند . هنگام ضبط صدا مطلقا باید خاموش باشند . مشکل سازترین مورد برای میکروفون های بی سیم ، همجواری آن ها با انواع دیگری از فرستنده ها و گیرنده هاست .

3 – اطمینان پیدا کنید که فرستنده با سطوح مرطوب تماس نداشته باشد . نم و رطوبت مانع از انتشار امواج آر اف می شوند و تماس فرستنده با دست مرطوب ، عرق بدن مجری یا دست خیس خود شما ، بی شک از کارایی آن می کاهد .

4 – اطمینان پیدا کنید که آنتن فرستند مستقیم باشد . آنتن خمیده یا کوتاه ، کارایی فرستنده را به شدت کاهش می دهد . آنتن فرستنده نیز باید همیشه کاملا خشک باشد .

5 – اطمینان پیدا کنید که چیزی مسیر میان فرستنده و گیرنده را مسدود نکرده باشد .

6 – آنتن فرستنده در حالت عمودی معمولا بهتر عمل می کند و البته چیزی نباید مسیر آن را گیرنده کور کند . استقرار گیرنده در بالاترین ارتفاع ممکن ، مثلا چسباندن آن به یک سه پایه چراغ راه ساده ای است که مسیر حرکت سیگنال را بهبود می بخشد .

7 – پیش از شروع ضبط ، باتری هر دو قسمت فرستنده و گیرنده را وارسی و در صورت شک آن ها را با باتری نوع عوض کنید .

 

منبع:

https://blog.tolofilm.com/آموزش-و-اصول-صدابرداری/

  انتشار : ۷ مهر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 29

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما